Uczniowie klasy czwartej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II pojechali na wycieczkę, która obejmowała trasę: Karłów – SZCZELINIEC WIELKI – Wambierzyce – Polanica Zdrój.

Wycieczka została zorganizowana przez Biuro Usług Turystycznych „OTTOKAR” z Ząbkowic Śląskich 5 czerwca 2017 r. W trasę wyruszyliśmy wygodnym autokarem około ósmej rano pod opieką wychowawcy i rodziców. W czasie podróży słuchaliśmy ciekawych opowieści pani przewodnik oraz śpiewaliśmy. Dzięki pięknej pogodzie już w czasie jazdy autobusem podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy Sudetów.

Do skalnej krainy dotarliśmy zadrzewioną Drogą Stu Zakrętów. Pierwszym punktem programu wycieczki było pokonanie wykutych w skałach około 665 schodów i zdobycie Szczelińca, który jest najwyższym szczytem Gór Stołowych. Podczas wspinaczki oglądaliśmy olbrzymie głazy w kształcie małpiej głowy, wielbłąda, kwoki, słonia, mamuta i wiele innych ciekawych formacji oraz szczelin między wysokimi blokami skalnymi dającymi przyjemny cień i chłód podczas tego upalnego dnia. Na szczycie jedliśmy pyszne lody oraz piliśmy gorącą czekoladę z bitą śmietaną. Kupowaliśmy również pamiątki. Po krótkim odpoczynku podziwialiśmy z tarasów widokowych przepiękne rozległe panoramy Sudetów. Następnie przeszliśmy przez Labirynt Skalny, w którym zachwycaliśmy się różnymi fantastycznie uformowanymi głazami, głębokimi wąwozami i korytarzami, wąskimi przejściami skalnymi, zalegającym śniegiem oraz słuchaliśmy ciekawych legend i historii związanych ze Szczelińcem, które opowiadała pani przewodnik.

Po zejściu ze szlaku mieliśmy trochę czasu na odpoczynek i kupienie pamiątek, po czym pojechaliśmy do Wambierzyc i zwiedziliśmy piękne Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin i Patronki Ziemi Kłodzkiej. Następnie mieliśmy ognisko w Skansenie U Sołtysa. Jak zjedliśmy smaczne kiełbaski i chlebek opieczony na ognisku, to pani przewodnik pokazała nam eksponaty zgromadzone w Skansenie oraz mini-ZOO. Byliśmy zaskoczeni olbrzymią ilością zgromadzonych różnych „staroci”: drobnego sprzętu domowego, wyposażenia wnętrz izb mieszkalnych, maszyn i narzędzi rolniczych, sprzętu pszczelarskiego, rowerów, minerałów. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak wyglądały kiedyś miejsca pracy wiejskich rzemieślników, takie jak kuźnia, stolarnia, warsztat szewski. Z niedowierzaniem dotykaliśmy pnia skamieniałego drzewa sprzed 300 mln lat. Z dużym zaciekawieniem patrzyliśmy na poroża jeleni, saren i innych zwierząt oraz eksponaty zgromadzone w kąciku archeologicznym. Zachwycaliśmy się strumykiem oraz zagrodami ze zwierzętami i ptactwem. Pełni wrażeń udaliśmy się do Polanicy Zdroju, gdzie spacerowaliśmy po pięknym Parku Zdrojowym, piliśmy smaczną wodę źródlaną, podziwialiśmy ciekawe fontanny, jedliśmy lody, gofry i inne przekąski. W drodze powrotnej byliśmy trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i radośni.  Wycieczka zapewne na długo pozostanie w naszej pamięci.