Grupa trzydziestu jeden uczniów z klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II pojechała na pielgrzymkę do Międzygórza. Opiekę nad dziećmi sprawowali: pan dyrektor Arkadiusz Albrecht, siostra Katarzyna Fabicka i pani Alicja Nowakowska. Celem naszej wyprawy było Sanktuarium Matki Bożej Przyczyny Naszej Radości na Górze Iglicznej, do którego od dawna przybywają turyści i pielgrzymi.

Trasa, jaką pokonaliśmy 14 czerwca 2016 roku była dość długa i trudna. Szliśmy ciągle pod górę, aż w końcu zdobyliśmy szczyt. Zmęczeni, ale zadowoleni mogliśmy rozkoszować się wspaniałą panoramą okolicy. Maria Śnieżna to sanktuarium Maryjne w późnobarokowym, górskim kościółku pochodzącym z końca XVIII wieku, znajdujące się pod szczytem góry Igliczna w Masywie Śnieżnika, nieopodal Międzygórza. Sanktuarium na Iglicznej aż trzykrotnie odwiedził Karol Wojtyła. 21 czerwca 1983 roku, już jako Jan Paweł II, dokonał koronacji figurki Matki Boskiej Śnieżnej, patronki osób dotkniętych chorobą oczu, kobiet pragnących potomstwa, turystów oraz sportowców.

O godzinie 12:00 rozpoczęła się Msza święta celebrowana przez miejscowego proboszcza. Po Mszy świętej wysłuchaliśmy ciekawej historii tego niezwykłego, urokliwego miejsca. Jedliśmy również pyszne lody i podziwialiśmy wspaniałe widoki. Później wyruszyliśmy szlakiem Drogi Krzyżowej, a następnie wstąpiliśmy do Ogrodu Bajek. Zobaczyliśmy tam wyrzeźbione w drewnie postacie z najsłynniejszych bajek, kupiliśmy pamiątki oraz robiliśmy wspólne zdjęcia. Na koniec naszej wyprawy zdecydowaliśmy się zejść do rezerwatu  przyrody, aby zobaczyć największy i najwyższy wodospad w Masywie Śnieżnika, czyli „Wodospad Wilczki”. Rzeczywiście wodospad, jak i malownicze skałki wokół starego lasu, robią wrażenie na turystach.

Zmęczeni po całej wyprawie wróciliśmy do autobusu. W drodze powrotnej humory nam dopisywały, śpiewaliśmy bardzo głośno. O godzinie 17:00 wróciliśmy do szkoły. Nasi rodzice już na nas czekali. Wycieczka była po prostu fantastyczna. Uczniowie, rodzice oraz nauczyciele pragną serdecznie podziękować Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. Pan Marcin Czerniec kolejny już raz udzielił pomocy w organizacji wyjazdu. Gorąco pozdrawiamy!