Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II z klas IV-VII wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Zakopanego. Wycieczkę zorganizowało Biuro Podróży „Ottokar” z Ząbkowic Śląskich. Podczas całej wyprawy towarzyszył nam przewodnik sudecki – pan Przemysław  Majerczyk.

Wyruszyliśmy 23 maja 2018 roku  o godzinie 6:00. Trasa była dość długa,  ale w świetnych nastrojach o godzinie 14.00 dojechaliśmy na miejsce. Naszym pierwszym punktem zwiedzania był cmentarz na Pęksowym Brzyzku. To cmentarz dla ludzi zasłużonych,  związanych z miejscowością Zakopane, który powstał w II połowie XIX wieku.  Po wyjściu z cmentarza udaliśmy się w stronę Krupówek. Na miejscu mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek. Z Krupówek skierowaliśmy się do najstarszego muzeum regionalnego – Muzeum Tatrzańskiego im. dra Tytusa Chałubińskiego. Zwiedziliśmy tam ciekawe wystawy etnograficzne, usłyszeliśmy o życiu i twórczości Witkacego, Stefana Żeromskiego, Sabały. Najbardziej podobały się wszystkim kiedyś żywe, a dziś wypchane zwierzęta m. in. lisy, kozice, niedźwiedzie oraz ptaki. Potem pojechaliśmy pod Wielką Krokiew. Musieliśmy wjechać wyciągiem na sam szczyt, a to u niektórych wywołało wielki strach. Na szczęście wszyscy zapomnieli,  jak było „strasznie” tam wjeżdżać, gdy zobaczyli piękny krajobraz Tatr. W końcu po ciężkim dniu pojechaliśmy do pensjonatu „Halina”,  gdzie się rozpakowaliśmy i mogliśmy odpocząć. Po obiadokolacji odbyła się zaplanowana dyskoteka.

W drugim dniu bardzo dużo chodziliśmy. Byliśmy w Tatrzańskim Parku Narodowym, oglądaliśmy piękną faunę i florę. Podczas drogi na Morskie Oko,  robiliśmy przystanki, odpoczywaliśmy i wykonywaliśmy piękne zdjęcia. Widzieliśmy tzw. „Wodogrzmoty Mickiewicza”. Morskie Oko okazało się niesamowite. To największe jezioro w Tatrach, leży w Dolinie Rybiego Potoku w odległości około 25 km od Zakopanego. Niestety pod koniec wędrówki zaczęło padać,  więc wszyscy przemokli do suchej nitki. Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do autobusu. Dzień zakończyliśmy ogniskiem,  przy którym było dużo śmiechu i śpiewania.

Trzeciego dnia po śniadaniu, spakowaniu się  i wymeldowaniu pojechaliśmy do centrum Zakopanego. Następnie wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę. Stamtąd rozpościerał się przepiękny widok na panoramę Tatr. Tam mieliśmy czas wolny, robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Później zjechaliśmy z powrotem. Mieliśmy dużo szczęścia, bo tego dnia prawie wcale nie padał deszcz. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze do Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach. Architektura i przepiękne wnętrze zapierały dech w piersiach. Po krótkiej modlitwie musieliśmy jednak wracać do domu.

Mówią, że co dobre szybko się kończy,  a  to ewidentnie skończyło się za szybko. Sama jazda autobusem dostarczyła nam wielu pozytywnych wrażeń. Dużo się śmialiśmy, rozmawialiśmy, śpiewaliśmy do mikrofonu (zarówno my,  jak i nauczyciele). Opiekunami tej wspaniałej wycieczki byli: pan dyrektor Arkadiusz Albrecht, pani Justyna Grzesik-Leopolska, pani Alicja Nowakowska, pani Milena Skotnicka. Do Kamieńca dotarliśmy ok. godziny 23 :00. Nasi rodzice już na nas czekali. Zdaniem uczniów wycieczka była bardzo udana.