Uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II wraz z opiekunami udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

17 maja 2017 roku wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 8.00 pod opieką nauczycieli: pana dyrektora Arkadiusza Albrechta,  pani Alicji Nowakowskiej, pani Mileny Skotnickiej. Cały czas na wycieczce towarzyszyła nam pani pilot – Julia Bachońska z biura podróży „Joanna” z Wrocławia. Po kilkugodzinnej podróży autokarem dojechaliśmy do stolicy.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania było Planetarium przy Centrum Nauki Kopernik. Obejrzeliśmy tam wspaniały film 3D. Opowiadał o odwiecznych marzeniach człowieka dotyczących latania. Pełni niesamowitych przeżyć pojechaliśmy do hostelu Witt, który znajduje się przy ulicy Emilii Plater 9/11. Po rozpakowaniu w pokojach udaliśmy się na zasłużoną obiadokolację, a następnie na odpoczynek.

Następnego dnia po porannej pobudce zeszliśmy na śniadanie do restauracji „Deka Gram”. Pierwszym punktem zwiedzania tego dnia było Stare Miasto. Pomaszerowaliśmy w kierunku Barbakanu, gdzie czekał na nas pan przewodnik. Przechodziliśmy koło pomników m.in. Małego Powstańca, Bolesława Prusa, Adama Mickiewicza, Powstania Warszawskiego. Widzieliśmy Zamek Królewski, Pomnik Warszawskiej Syrenki i kolumnę Zygmunta III Wazy. Przechodziliśmy również koło Pałacu Prezydenckiego. Cały czas uważnie słuchaliśmy pana przewodnika, który ciekawie opowiadał o wydarzeniach, postaciach związanych z miastem. Przeszliśmy też na Plac Piłsudskiego, aby zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się tam zmiana warty. Najbardziej wyczekiwanym punktem dalszego zwiedzania był Pałac Kultury i Nauki. Na tarasie widokowym oglądaliśmy piękną panoramę Warszawy. Ostatnim punktem naszego zwiedzania była galeria „Złote Tarasy”. Nazwa „Złote Tarasy” pochodzi od ulicy Złotej, przy której znajduje się wejście do galerii. Tam zakupiliśmy niezwykłe pamiątki dla najbliższych.

Ostatniego dnia, tj. w piątek 19 maja zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Obejrzeliśmy tam wstrząsający film pt. „Miasto ruin”. Mieliśmy okazję „dotknąć historii” i zobaczyć na własne oczy pamiątki, mundury, wystawki poświęcone bohaterom walczącym o wolność miasta w 1944 roku. Można było przez dawny telefon posłuchać relacji naocznych świadków tych wydarzeń. Z muzeum pojechaliśmy do Łazienek Królewskich, gdzie podziwialiśmy faunę i florę tego miejsca. Pogoda nam dopisała, było bardzo słonecznie. Zrobiliśmy wiele ciekawych zdjęć. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru, którym pojechaliśmy w kierunku Stadionu Narodowego. Wizyta na tym stadionie była dla fanów piłki nożnej „spełnieniem marzeń.”

Gdy weszliśmy na trybuny, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Rzeczywiście robi on wielkie wrażenie. Jakże byliśmy zaskoczeni, kiedy koło stadionu spotkaliśmy samego Prezydenta Polski – Pana Andrzeja Dudę. Niektórzy byli tak blisko, że udało im się zrobić zdjęcia. Pełni wrażeń wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wstąpiliśmy jeszcze do Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach. Tam zobaczyliśmy stare, zabytkowe samochody, autobusy, a nawet czołgi. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć.

Do Kamieńca Ząbkowickiego dotarliśmy o godzinie 23.30. Czekali już na nas stęsknieni rodzice. Zdaniem uczestników wycieczka była bardzo udana. Atmosfera była wspaniała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, pogłębiliśmy wiedzę historyczną i przyrodniczą. Pomimo zmęczenia i oszołomienia natłokiem zdarzeń, byliśmy bardzo zadowoleni i szczęśliwi. Dziękujemy naszym nauczycielom, rodzicom i przedstawicielom biura turystycznego „Joanna” za wspaniałą wycieczkę. Już teraz czekamy na następny wyjazd.